PUTSA UTRUSTNING

Som vanligt är ni bäst och kommenterar! Så nu kommer en liten update!

Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

träns och ev. brösta efter varje gång
sadel lite då och då.
skor lite då och då, behövs oftare ;D xD

2010-08-18 @ 19:32:07
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Postat av: frida

Pinsamt men jag är riktigt dålig på att smörja utrustningen... tyvärr! Men det går i perioder faktiskt, ibland smörjer jag ALLT flera ggr i veckan och ibland vääääääldigt sällan.
Det har helt klart med min lathet att göra, haha. Men jag är nog bäst på att hålla efter tränsen och sämst på ridstövlarna. Vet inte varför, stövlarna är ju faktiskt enklast ^^

2010-08-19 @ 16:12:38
URL: http://kissemjau.blogg.se/

Postat av: L

Jag är riktigt dålig på att putsa! Har aldrig tid, eller jag tar mig aldrig tid. Men så fint det blir när man gör det!
Ska nu försöka göra det bättre, till hösten nu när det blir dåligt väder så förstörs ju lädret väldigt lätt. Bättre och ta det till en vana och smörja in det varje dag och sedan grov en gång i veckan. Vad mycket lättare allt skulle vara då!! :)

2010-08-19 @ 21:36:57
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/

Postat av: Rebeccah ((:

Jag putsar minst en gång i veckan men egentligen tycker jag att jag ska göra det varannan dag men det hinner jag aldrig. Hur mkt putsar du ^^?

2010-08-19 @ 22:14:21
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah


Ja, det var verkligen intressant att läsa detta! (även om det handlade om putsning!)
I slutet fick jag frågan, hur mycket jag putsar.. Och jag kan faktist inte ge er ett rättvist svar, eftersom jag inte äger en egen häst. Men mina stövlar & skor putsar jag såfort dom ser alldeles för smutsiga ut, eftersom jag är perfektionist så måste dom vara snygga jämt ;)
Jag tycker att man borde putsa sakerna efter varje ridning, för det borde man ju göra egentligen. Men detta betyder verkligen inte att jag själv skulle orka (eller hinna) göra det. Eller hinna vet jag inte riktigt, eftersom en snabb putsning bara tar några minuter. Men det svåraste är ju att få tummen ur röven och göra det. Eller hur? ;)

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här ♥

Namn ♥
Kom ihåg mig?

E-postadress ♥ (publiceras ej)

URL/Bloggadress ♥

Kommentar ♥

Trackback
RSS 2.0